אפיון אתר אינטרנט הוא שלב קריטי וחשוב לפני שמתחילים בבניית אתר האינטרנט. במהלך אפיון אתר אינטרנט מגדירים את מטרת אתר האינטרנט, מתייחסים להיבטים שיווקיים, מתייחסים להיבט של קידום האתרים ויצירת אתר ידידותי למנועי החיפוש, ומחליטים על אופי האתר תוך תשומת לב לקהל הגולשים אשר יגלשו באתר. מסמך אפיון אתר נועד לתת מסגרת לחברת בניית האתרים אך חשוב גם ללקוח ויגדיר לו"ז ומסגרת תקציבית.
אפיון אתר תמציתי
מסמך אפיון אתר אינטרנט צריך להיות קצר ותמציתי ולהגדיר מהי מטרת אתר האינטרנט, נקודות עיקריות וכלליות לגבי מבנה האתר, הגדרת תקציב לבניית האתר, הגדרת לו"ז לבניית האתר, קביעה כללית של התוכן אשר יופיע באתר, כתיבת נקודות כלליות לגבי עיצוב האתר ומסרים שיווקיים ורישום מאפיינים טכניים הרלוונטיים לבניית התאר.
התאמת מבנה האתר למטרה לשמה הוא נועד
השלב הראשון באיפיון אתרים הוא לקבוע מהי מטרת האתר ואל מי הוא פונה. חשוב לבקר באתרים של מתחרים או אתרים הנחשבים טובים מקצועית וללמוד מניסיון של אחרים. לאחר גיבוש המטרה ניתן להתאים את בניית האתר כך שגולש הנכנס לאתר יעבור מסלול מתוכנן בן יש מסרים שיווקיים והנעה לפעולה. בהתאם לגיבוש המטרה ניתן להתחיל לחשוב על עיצוב האתר ועל השלד שלו. התקציב יאפשר לחברת בניית האתרים לתכנן את האתר מבחינת היבטים טכניים כמו מספר עמודים, גודל האתר, תפריטים, מורכבות, עיצוב ועוד.
הגדרת תקציב
השלב השלישי ב- אפיון אתר הוא הגדרת תקציב כך שחברת בניית האתר תוכל לתכנן את מבנה האתר, מספר הדפים, מורכבות טכנית וטכנולוגיות אשר ישולבו באתר. התקציב חשוב לצוות בניית האתרים כך שיוכלו לתכנן מראש את מתווה הקמת האתר והלקוח לא יגיע למצב בו עליו להשקיע עוד כסף שלא תכנן מראש בבניית האתר.
התקת במנועי חיפוש כגון גוגל
השלב הרביעי ב- אפיון אתר הוא הגדרת מילות מפתח של אתר האינטרנט. יש חשיבות רבה לביטויי מפתח, אותם ביטויים שקרוב לוודאי גולש יקליד במנועי החיפוש כמו גוגל ואחרים על מנת להגיע לאתר העוסק בנושא אותו הוא מחפש ולשמו נבנה האתר. חשוב לבחור בביטויי מפתח ספציפיים ולא כלליים וכן לבחור בביטויים בעלי רלוונטיות גבוהה. נושא זה סדרך כלל שמור כולו למקדם האתרים אשר סוקר את האתר בשלביו המוקדמים ונותן המלצות לפי הצורך. המקדם הוא זה שיעשה את מחקר מילות המפתח וימליץ על איזה צפיפות להישתמש ואיפה לשתול כל מילה, אך מאפיין האתר יכל לעשות הכנה מראש לדברים אלה ולהתחשב בעבודת המקדם ולאפיין מראש אתר יותר ידידותי למנועי בחיפוש כך שלא יהיו יותר מדי שינויים אחר כך שיבקש המקדם ובעקבות כך הפרוייקט יתעקב כי התכנת צריך שוב לשנות דברים.
מר שלומי גורן הבעלים של סטארטאפ הוריזון הוא בעל תואר שני במנהל עסקים ושיווק ובעל השכלה מקצועית באינטרנט. בחמש עשרה שנות ניסיונו שלומי כיהן במגוון תפקידים בהייטק . מומחיותו של מר גורן היא בייעוץ עסקי הכולל גם אפיון אתר אינטרנט ותוכנית עסקית לעסקים בתעשייה, לאתרי אינטרנט ולחברות סטארט-אפ.